Kilka dni temu, przerabiałam ze swoją klasą temat „What time is it” Pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi pomysłami. Sądzę, że każdy z Was wcześniej czy później stanie przed wyzwaniem nauki godzin. Nie jest to prosta sprawa, tym bardziej, że większość dzieci używa zegarów cyfrowych, a analogowe to „czarna magia”. Serio 🙂
Z drugiej strony wcale się nie dziwie… laptopy, telefony, autobusy – wszędzie zegary cyfrowe.
Pierwsze co pomyślałam przygotowując się do lekcji, to … muszę wyciąć zegar z kartonu. Zrobię wskazówki i postaram się wytłumaczyć co i jak. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Radzę Wam wydrukować zegar na bloku technicznym A3 – bardziej czytelny.
Później przeszłam do teorii – past, to, half, pm, am itd.
Jednak stwierdziłam, że trzeba wykorzystać dzisiejsze możliwości technologiczne i proszę bardzo – jest! Aplikacja z ruchomym zegarem.
Super sprawa – zegar można dostosować do siebie – zmieniać kolory, formaty 12H/24H i wygląd wskazówek. Ma też opcję – losowych godzin. Przyda się do ćwiczenia w klasie – tym bardziej jeśli w Waszych salach są projektory. Wskazówki można przesuwać też za pomocą myszki. Szczerze polecam!
Link do aplikacji https://www.visnos.com/demos/clock
Oczywiście teorie, trzeba podeprzeć praktyką. Dlatego dzielę się z Wami moimi pomocami.
Pierwsze zadanie to układanka – dopasowywanie godzin do tekstu. Możecie wydrukować, rozciąć zegary od zdań i rozdać na pare/grupę.

Kolejna rzecz to zabawa „I have, who has?” Rozdajemy karty losowo naszym uczniom, chętna osoba rozpoczyna grę, zadając pytanie I have …. who has …? Osoba z kolejną godziną dokłada swoją kartę i zadaje pytanie – I have …. who has …? Gramy do momentu skończenia się kart.

Nie będę ukrywać, że jestem fanką demotywatorów, stąd też motyw demotów na zajęciach musi być 🙂

Link do aplikacji https://imgflip.com/memegenerator/132322860/What-time-is-it
Fajna strona do tworzenia własnych tekstów. Z resztą sami spróbujcie. Dzieciaki uwielbiają, jak pokazujemy, że my też „ogarniamy” internet.
Na deser gra utrwalająca – kaboom.

Zazwyczaj zapraszam dzieci do koła, wszyscy siedzimy na dywanie. Przygotowałam zalaminowane cukierki z godzinami. Cukierki możemy włożyć do torebki prezentowej. Po kolei każdy wyciąga jeden cukierek nazywając godziny. Jeden cukierek to jeden punku. Jeśli ktoś wyciągnie cukierek z napisem kaboom, oddaje pozostałe cukierki, tym samym tracąc wcześniejsze punkty.
Gdybyście chcieli jeszcze z Waszymi dziećmi poćwiczyć pisanie godzin, proponuję ten generator
https://themathworksheetsite.com/telling_time.html
A jeśli chcecie w szybki sposób stworzyć karty pracy – domino, bingo, memory, matching, dorysowywanie wskazówek. Ten generator Wam to umożliwi. Wszystko jest gotowe do druku w formacie pdf. https://www.senteacher.org/printables/Mathematics/17/DrawClockHandsTimeWorksheet.html
Wiadomo, w naszym zawodzie musimy sobie ułatwiać życie.
Chcesz otrzymać materiały –> zostaw komentarz.
Czas na mnie 🙂
Super sprawa. Akurat to ćwiczę.
Tak, schody zaczynają się gdy zauważamy, że większość dzieci w klasie nie ogarnęła zegara na lekcjach matematyki, a na angielskim mają nazywać godziny, elektroniczny pół biedy, ale wskazówkowy, prawie dramat. Trzeba ćwiczeń, dziękuję za pomysły!
Zgadzam się z Tobą w 100%. Później to my musimy od początku wyjaśnić jak działa zegar 🙂
Co roku w czwartej klasie zaczynam temat godzin od wyjaśnienia jak działa zegar „wskazówkowy”…
Super:)
Rewelacyjne materiały, zwłaszcza aplikacje i generatory, dziękuję 🙂
Ale super pomysły 🙂
Hej, bardzo fajne pomysły na poćwiczenie godzin! 🙂
Bardzo fajnie pomysły 🙂
super fajne pomoce. uwielbiam
Super pomysły dziękuję 🙂
Bardzo ciekawe materiały:) moim uczniom spodobają się na pewno cukierki- uwielbiają grę kaboom, ale w takim wydaniu jeszcze nie grali:)
Rewelacja! 🙂
Rewelacja! SUper materiały! Z góry dziękuję! Czechy pozdrawiają!
Dziękuję i cieszę się, że moje materiały zawędrowały tak daleko 🙂
Bardzo dziękuję za inspirację! 🙂
Świetna baza pomysłów . A generatory boskie – na pewno skorzystam wiele razy. Dziękuję
Poproszę materiały 🙂
Materiały bardzo spodobają się uczniom. I na pewno pomogą w opanowaniu zagadnienia. Świetny pomysł.
Rewelacyjne pomysły 😊choć troszkę u mnie na bakier z technologią , te generatory na pewno wykorzystam 😘
Super materiały. Ja też zaczynam od wyjaśnienia zegara analogowego i korzystam z tym generatorów. Mam też domino z kodami qr ale nie mogę się podzielić bo to z bloga, który już nie istnieje. Zalaminowane zestawy służą już któryś rok i robią furorę. Polecam też karty pracy z kodami qr. Sczytuja z kodu godzinę słownie i mają zapisać liczbami oraz zaznaczyć na zegarach. Świetna zabawa. Nie korzystałam do tej pory z „who has…” z zegarami, więc chętnie bym przygarnela gotowce 🙂
Aga, ja również korzystam często z kodów qr. Fajna sprawa, tym bardziej, że dzieci uwielbiają używać telefonów – i to jeszcze legalnie na lekcji 🙂
Cudowne materiały, z chęcią przygarnę, akurat zaczynam temat godzin :o)
Hej. Bardzo fajne materiały. Godziny to zawsze problem, zwłaszcza w dziesiejszych czasach.
Super pomoce:)
Świetna robota:-). Super pomysły:-).
Świetnie 👌 👏 😍 akurat to mam wprowadzać 🤗
Pomysły są super👍 Chętnie wykorzystam materiały na swoich lekcjach 🙂
Świetne pomysły. Na pewno skorzystam.
Bardzo fajne pomysły, akurat jestem na tym etapie z moją klasą i z chęcią skorzstam 🙂
Bardzo przydatne materiały. W sam raz na powtorkę😊
Brawo! Proste rozwiązania a efekt 'WoW'. To co lubię- dzieciaki tak dobrze się bawią, że zapominają, że się uczą 🙂
Jak mogę pobrać / zakupić materiały? Są wspaniałe 🙂
Wysłałam Pani materiały mailem 🙂
Super materiały. Podczas zajęć z konwersacji z maluchami będą niezastąpione. I ćwiczenie takich fajnych form „I have… who has?”
świetne materiały:) jak można je zakupić?:)
Super!
BARDZO CIEKAWE MATERIAŁY. WSPANIALE, ŻE MAMY TAKIE POMOCE.
Jestem pod wrażeniem świetnych pomysłów. Cudownie, że są nauczyciele, którym się chce. Brawo.
Bardzo ciekawe materiały 🙂
I to się nazywa kompleksowe podejście do tematu !!!!!
Super pomysły, na pewno się przydadzą na zajęciach!
Rewelacja! Fantastyczne pomysły 😉Chętnie wypróbuję je u siebie 😊
Dziękuje 🙂 ułatwi mi to życie
Piękne! Poproszę
Świetne materiały 👍
Świetne pomysły! Dzięki takim zabawom nauka godzin na pewno nie będzie nudna 🙂
Podziwiam. I na pewno się przydadzą. Moi uczniowie uwielbiają I have who has.
rewelacja, poproszę:)
świetne materiały i mnóstwo pomysłów
super pomysły, chętnie wykorzystam
Super pomysły! Chętnie wykorzystam na swoich lekcjach! Poproszę na maila <3
Hello, just wanted to say, I liked this article.
It was funny. Keep on posting!
Doskonałe i przede wszystkich ciekawe pomysły. Chętnie skorzystam z materiałów. Pozdrawiam.
Witam,
Świetne materiały aby poćwiczyć z dziećmi odczytywanie zegarów
Kolejny super temat. Chętnie otrzymam materiały 🙂
Ja co raz częściej nie męczę analogowym zegarkiem tylko zostawiam cyfrowy, niektórzy dyslektycy tego nie przejdą, ale ogólnie lubię
Karina, zgadzam się z Tobą, że dyslektycy mają z tym problem, ale myślę, że prędzej czy później nauczą się 🙂
Witam,
Świetne materiały. Jestem zachwycona cukierkowym kaboom. Chętnie z niego skorzystam.
Pozdrawiam
Rewelacyjne pomysły. Czy byłaby możliwość skorzystania z materiałów.
Tak, wysłałam Pani link do pobrania na maila 🙂
Bardzo kreatywne pomysły! Uczniowie na pewno będą zachwyceni cukierkowym kaboom:)
Super pomysły🙂 już nie mogę się doczekać kiedy je wypróbuję na swojej lekcji🙂
Super sprawa. Chętnie skorzystam z pomysłów 🙂
SUPER!
super, poproszę
Z góry dziękuję za materiały 😉
Świetne materiały!
Super materiały
Świetne, poproszę
Super!
Kolejny raz się wciągnęłam 🙂 dziękuję 😊
Rewelacyjne materiały :))
Bardzo różnorodne materiały, na pewno nie wieje nudą na lekcjach:) chciałabym je wypróbować!
Wow!!! 🙂 świetne!
Super materiały. Dziękuję bardzo!
Czy mogę prosić o materiały? Z góry dziękuję, akurat omawiam ten temat w 3 klasie.
Takich materiałów nigdy za wiele. Są wspaniałe. Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania.
Witam serdecznie, pomysły i materiały świetne 😀 Choć jestem germanistką, chciałabym skorzystać z pozostałych Pani pomysłów jak: Kaboom, dopasowywania czy też ja mam – kto ma. Czy mogłabym otrzymać te materiały z możliwością edycji?
Super pomysły, wciąż czekam na Pani materiały 🙂 Pozdrawiam
Twoje prace są bardzo pomocne! Dziękuję 🙂
Bardzo podobają mi się te materiały – akurat dla klasy IV. Z góry dziękuję 🙂
Cudowne materiały. Z góry za nie dziękuję!
Bardzo by się przydało aktualnie ćwiczymy zegary 🙂
Super sprawa chętnie wykorzystam.
Rewelacyjne materiały!