Halloween!

Już za chwilę, juz za momencik … Halloween. I tu pojawiają się pytania – obchodzić, nie obchodzić? Zrobić lekcję halloweenową, nie zrobić? Macie takie dylematy? Ja już nie 🙂

Kilka lat temu, jak zaczynałam swoją przygodę z nauczaniem, prowadziłam bale halloweenowe. Przychodziły małe czarownice, wampiry i szkieletory 🙂 wszyscy się świetnie bawili. Rodzice robili zdjęcia – nikt nie doszukiwał się „drugiego dna”

Dziś sytuacja wygląda nieco inaczej – halloween – to opcja dla chętnych. Nie wszystkie dzieci mogą brać udział w zabawach, dlatego też traktuję zajęcia halloweenowe jak każde inne.

Moje zajęcia wyglądają tak – na początku lekcji, wprowadzam słownictwo. Powtarzam słówka do tego momentu, aż dzieci same będą w stanie nazwać obrazki. Zazwyczaj 10-15 minut wystarczy. Dla upewnienia się można zagrać w

  • „What’s missing” – prosimy dzieci o zamknięcie oczu, zabieramy jedną lub więcej kart, po otworzeniu oczu, dzieci mają powiedzieć czego brakuje.
  • Bingo – uczniowie rysują 3-5 rysunków, lub zapisują słówka, nauczyciel wypowiada w dowolnej kolejności słowa, jeśli trafi na wszystkie słowa wypisane/narysowane przez ucznia – ten krzyczy B-I-N-G-O
  • „Lips reading” – nauczyciel bezgłośnie wypowiada słowa-dzieci z ruchu warg odgadują wyrazy.

Dodatkowo zrobiłam kilka gier, które uatrakcyjnią zajęcia. Dla klas 4-8 proponuję „Taboo” uczniowie losują kartę i muszą podać definicję obrazka, nie używając wypisanych poniżej wyrazów.

W klasach starszych można również zabłysnąć poczuciem humoru 🙂 przygotowałam kilka żartów – myślę, że uczniowie zrozumieją znaczenie i grę słów.

Kontynuując zadania dla grup starszych, pomyślałam o idiomach związanych z Halloween. Jedna karta przedstawia idiom i małą ilustrację – druga karta znaczenie. Dzieci zazwyczaj szybko rozszyfrowują idiomy. Można razem z dziećmi dopasowywać karty, które później mogą posłużyć jako karty do gry w memory 🙂

write a recipe for a witch’s brew
create an advertisement to sell a haunted house

Miałabym niedosyt, jak by nie pojawił się element pisania na zajęciach. Jeśli nie macie czasu – dajcie uczniom kserówki – jako pracę domową. Myślę, że taka forma jest ciekawsza, niż zwykły temat zapisany w zeszycie.

Teraz coś dla młodszych, zrobiłam kilka kart na speaking. Zadaniem dzieci jest opisanie ile potworek ma części ciała. Przy okazji ćwiczymy konstrukcję – I have…

Będąc przy potworkach, zrobiłam od razu grę memory – shadows. Można również pokazać dzieciom kolorowe potworki, poprosić o zapamiętanie jak najwięcej szczegółów w 1 minutę i później pokazywać tylko cienie potworków. Zadaniem dzieci będzie opisanie obrazków z pamięci.

„I spy with my little eye…” znacie to? myślę, że tak, zadaniem uczniów jest jak najszybsze zliczenie ile jest danych obrazków i zapisanie ilości na kolejnej stronie.

A na deser gra dla wszystkich. Jakie są zasady?

  • drukujemy jedną lub więcej planszy, sami decydujemy, czy w naszym zestawie będzie więcej kart z kwotami czy obrazkami
  • pod flashe (odwrócone obrazkiem w dół) chowany wycięte kółka
  • dzielimy klasę na 2 lub więcej grup
  • kółka z kwotami – oznaczają ile pieniędzy/punktów zdobywa dana grupa
  • ręka – oznacza zabranie pieniędzy/punktów przez drużynę przeciwną
  • zamiana chłopca w ducha – zamiana punktami między drużynami
  • R.I.P – strata wszystkich zebranych dotychczasowych pieniędzy
  • Po kolei drużyny wybierają flashe, odwracają i nazywają obrazek. Zdobywają punkty lub je tracą. Wygrywa drużyna z największą ilością pieniędzy/punktów.

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z moich pomysłów.

Chcesz otrzymać dostęp do materiałów – napisz komentarz, zostaw po sobie ślad 🙂 to zawsze dla mnie sygnał, że to co robie jest przydatne.

Halloween!

64 myśli na “Halloween!

  1. Witam, świetne materiały, uczniom nigdy chyba nie znudzą się gry językowe, które są zawsze tak urozmaicane i zmieniane 🙂
    również bardzo proszę o materiały

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry