Halloween!

Już za chwilę, juz za momencik … Halloween. I tu pojawiają się pytania – obchodzić, nie obchodzić? Zrobić lekcję halloweenową, nie zrobić? Macie takie dylematy? Ja już nie 🙂

Kilka lat temu, jak zaczynałam swoją przygodę z nauczaniem, prowadziłam bale halloweenowe. Przychodziły małe czarownice, wampiry i szkieletory 🙂 wszyscy się świetnie bawili. Rodzice robili zdjęcia – nikt nie doszukiwał się „drugiego dna”

Dziś sytuacja wygląda nieco inaczej – halloween – to opcja dla chętnych. Nie wszystkie dzieci mogą brać udział w zabawach, dlatego też traktuję zajęcia halloweenowe jak każde inne.

Moje zajęcia wyglądają tak – na początku lekcji, wprowadzam słownictwo. Powtarzam słówka do tego momentu, aż dzieci same będą w stanie nazwać obrazki. Zazwyczaj 10-15 minut wystarczy. Dla upewnienia się można zagrać w

  • „What’s missing” – prosimy dzieci o zamknięcie oczu, zabieramy jedną lub więcej kart, po otworzeniu oczu, dzieci mają powiedzieć czego brakuje.
  • Bingo – uczniowie rysują 3-5 rysunków, lub zapisują słówka, nauczyciel wypowiada w dowolnej kolejności słowa, jeśli trafi na wszystkie słowa wypisane/narysowane przez ucznia – ten krzyczy B-I-N-G-O
  • „Lips reading” – nauczyciel bezgłośnie wypowiada słowa-dzieci z ruchu warg odgadują wyrazy.

Dodatkowo zrobiłam kilka gier, które uatrakcyjnią zajęcia. Dla klas 4-8 proponuję „Taboo” uczniowie losują kartę i muszą podać definicję obrazka, nie używając wypisanych poniżej wyrazów.

W klasach starszych można również zabłysnąć poczuciem humoru 🙂 przygotowałam kilka żartów – myślę, że uczniowie zrozumieją znaczenie i grę słów.

Kontynuując zadania dla grup starszych, pomyślałam o idiomach związanych z Halloween. Jedna karta przedstawia idiom i małą ilustrację – druga karta znaczenie. Dzieci zazwyczaj szybko rozszyfrowują idiomy. Można razem z dziećmi dopasowywać karty, które później mogą posłużyć jako karty do gry w memory 🙂

write a recipe for a witch’s brew
create an advertisement to sell a haunted house

Miałabym niedosyt, jak by nie pojawił się element pisania na zajęciach. Jeśli nie macie czasu – dajcie uczniom kserówki – jako pracę domową. Myślę, że taka forma jest ciekawsza, niż zwykły temat zapisany w zeszycie.

Teraz coś dla młodszych, zrobiłam kilka kart na speaking. Zadaniem dzieci jest opisanie ile potworek ma części ciała. Przy okazji ćwiczymy konstrukcję – I have…

Będąc przy potworkach, zrobiłam od razu grę memory – shadows. Można również pokazać dzieciom kolorowe potworki, poprosić o zapamiętanie jak najwięcej szczegółów w 1 minutę i później pokazywać tylko cienie potworków. Zadaniem dzieci będzie opisanie obrazków z pamięci.

„I spy with my little eye…” znacie to? myślę, że tak, zadaniem uczniów jest jak najszybsze zliczenie ile jest danych obrazków i zapisanie ilości na kolejnej stronie.

A na deser gra dla wszystkich. Jakie są zasady?

  • drukujemy jedną lub więcej planszy, sami decydujemy, czy w naszym zestawie będzie więcej kart z kwotami czy obrazkami
  • pod flashe (odwrócone obrazkiem w dół) chowany wycięte kółka
  • dzielimy klasę na 2 lub więcej grup
  • kółka z kwotami – oznaczają ile pieniędzy/punktów zdobywa dana grupa
  • ręka – oznacza zabranie pieniędzy/punktów przez drużynę przeciwną
  • zamiana chłopca w ducha – zamiana punktami między drużynami
  • R.I.P – strata wszystkich zebranych dotychczasowych pieniędzy
  • Po kolei drużyny wybierają flashe, odwracają i nazywają obrazek. Zdobywają punkty lub je tracą. Wygrywa drużyna z największą ilością pieniędzy/punktów.

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z moich pomysłów.

Chcesz otrzymać dostęp do materiałów – napisz komentarz, zostaw po sobie ślad 🙂 to zawsze dla mnie sygnał, że to co robie jest przydatne.

Halloween!

64 myśli na “Halloween!

  1. Wielka różnorodność pomysłów! Super! Każdy uczeń i nauczyciel znajdzie coś dla siebie 🙂
    Gratuluję wspaniałych pomysłów.

  2. Witam, świetne materiały, uczniom nigdy chyba nie znudzą się gry językowe, które są zawsze tak urozmaicane i zmieniane 🙂
    również bardzo proszę o materiały

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry