Ubrania – what are you wearing today?

Po długiej mojej nieobecności przyszedł czas na kolejny wpis. Jakiś czas temu podzieliłam się z Wami moimi pomysłami i materiałami dotyczącymi pogody – https://nauczycielnamiare.pl/2019/10/06/pogoda-weather-forecast Dlatego też, dziś postanowiłam zrobić wpis, który nieco łączy się z pogodą – a mianowicie – ubrania.

Dlaczego ubrania? Bo trzeba odpowiednio dobrać strój do tego co jest na dworze 🙂

Jak można zaważyć, zawsze na początku przygotowuje mój niezbędnik czyli – karty z obrazkami i słówkami. Bez tego nawet nie idę na lekcje 🙂 właściwie to, zbieram się do kolejnego wpisu – jak korzystać z kart na zajęciach, ale muszę jeszcze do tego wpisu dojrzeć 🙂

Ok, wracając do tematu. Przygotowałam 17 kart ze słownictwem i obrazkami, próbkę możecie zobaczyć poniżej.

Do tematu podeszłam kompleksowo, jak ubrania to napewno wprowadzam strukturę – What are you wearing today? Warto zapisać to pytanie dużymi literami na tablicy i samemu na nie odpowiedzieć – I’m wearing … wskazując przy tym na swoje ubrania.

Dzieci od razu zrozumieją pytanie. Niezależnie od tego jak duże są Wasze klasy, dajcie szanse kilku osobom powiedzieć, co mają na sobie. Ja od samego początku zwracam na poprawną formę – I’m wearing a t-shirt, nie – I’m wearing t-shirt. Jak uczyć to od razu poprawnie, a nie liczyć, że jakoś to będzie. Zgadzacie się???

Dodatkowo przygotowałam kilkanaście instagramowych stylizacji 🙂 myślę, że dzieci lubią takie pomoce – to zawsze ciekawsza forma.

Oprócz podstawowego zadania – opis w co ludzie są ubrani, proponuję aby dzieci dobrały się parami. Jedna osoba opisuje osobę z Instagrama, a druga nie widząc wcześniej zdjęcia, stara się zrobić jej portret. Później dla zabawy, można sprawdzić, czy obrazek chodź trochę przypomina oryginał.

Ubrania, ubraniami, ale co jak ktoś zechce iść do sklepu? Jak zapytać o cenę? Mam i na to sposób:) Po pierwsze, wprowadzamy pojęcia – How much is it? How much are they?

Dzielimy tablicę na dwie części. Po jednej stronie – How much is – dla przykładu piszemy – hat, cap. Po drugiej – How much are – piszemy: socks, jeans, gloves. Naszym zadaniem jest, tak pokierować uczniami, aby sami odkryli zasadę. Dodatkowo, proponuję wprowadzić lub przypomnieć – this/these. Dla upewnienia się, można dać dzieciom materiały, które przygotowałam. Sami, albo w parach grupują ubrania do odpowiednich toreb/koszyków – najlepiej format A3. Ja swoje pomoce, laminuje. Do mocowania używam rzepów lub mas mocujących np. blue tack. Dzięki, temu wszystko się trzyma i jest wielokrotnego użytku.

Jak widzimy, że dzieci juz świetnie sobie radzą, to proponuje pójść krok dalej i zachęcić ich do odegrania scenek w sklepie. Przygotowałam plansze, które z pewnością pomogą przełamać strach, przed zakupami 🙂

A na deser – trzeba się ruszyć z ławek 🙂 słuchajcie uwielbiam takie aktywności. Dziewczynki i chłopcy dostają swoje – shopping wih list.

Ich zadaniem jest dopisać ceny obok ubrań. Zadanie polega na tym, że w sali ukryte są QR kody np. pod ławką, krzesłem, za plakatem, pod tablicą korkową, gdziekolwiek chcecie. Komu pierwszemu uda się zdobyć wszystkie ceny ten dostaje nagrodę. Od Was zależy jaką.

Mam nadzieję, że zaproponowane aktywności jak i pomysły przypadną Wam do gustu:)

Dla wszystkich komentujących – karty z obrazkami i podpisami za free. Cały zestaw jest dostępny tutaj : https://nauczycielnamiare.pl/produkt/ubrania-clothes-sklep

Ubrania – what are you wearing today?

26 myśli na “Ubrania – what are you wearing today?

  1. Twoje materiały są naprawdę dobre. Dla mnie ważne, że są przejrzyste i estetyczne. Dziękuję, że się nimi dzielisz:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry