WALENTYNKI <3

Już za chwilę, już za momencik – walentynki 🙂 Jeśli jeszcze nie macie pomysłu na walentynkowe zajęcia – zapraszam do przeczytania najnowszego wpisu.

Walentynki – święto zakochanych. Dla jednych – znienawidzone, komercyjne święto, dla drugich – powód do okazywania sobie uczuć. Tak czy inaczej, jest ściśle związany z kulturą anglosaską. Dlatego, chciałabym Wam zaproponować kilka „serduszkowych” pomysłów do wykorzystania na zajęciach języka angielskiego.

Valentine’s Day – karty obrazkowe

Jak zwykle, nie mogłam się powstrzymać, aby nie stworzyć kart obrazkowych. Cały zestaw zawiera – 13 kart z podpisami.

Nie wiesz jak wykorzystać karty – zobacz niżej:
  • wyścigi – rozłóż karty na podłodze, dzieci są ustawione kilka metrów dalej w dwóch drużynach. Po wypowiedzeniu przez Ciebie danego słowa, jedno dziecko z drużyny biegnie, aby chwycić kartę szybciej, niż przeciwnik. Wtedy zdobywa punkt dla swojej drużyny.
  • gorący ziemniak – wszyscy siedzą w kole na podłodze, karty również są rozłożone w kole. Jedna osoba trzyma w ręku „ziemniaka” u mnie jest to mała maskotka 🙂 Ty ustawiasz w tym czasie timer na 30/40 sekund. Naciskasz START i dzieci zaczynaja nazywać karty po kolei. Osoba, która trzyma „ziemniaka” podczas, gdy zadzwoni timer – odpada z gry, lub w tym czasie robi jakieś zadanie i wraca do zabawy.
  • dwa krzesła – ponownie dzielisz klasę na dwie grupy. Potrzebujesz dwóch krzeseł. Każde dziecko z pary siada na krześle, tyłem do Ciebie. Twoim zadaniem jest pokazanie dowolnej karty reszcie klasy. Dzieci muszą za pomocą gestów, ruchów przedstawić obrazek, dzieciom, które siedzą na krzesłach. Kto pierwszy odgadnie słowo – zdobywa punkt dla swojej drużyny. Na krzesłach siadają kolejne osoby z drużyn

Takich gier jest mnóstwo – może kiedyś zrobię jakiś większy wpis na ten temat 🙂

Memory – jak dla mnie – pewniak. Ta gra sprawdza się zawsze i nie znam osoby, która by nie znała zasad. Moja zestaw składa się z 12 par.
Teraz coś co lubię – speaking & writing.

Mamy 18 zdjęć, które są ułożone według „idealnej miłości” – dwoje samotnych ludzi spotyka się i po krótkim czasie zakochują się w sobie. Nie ma jednak tak łatwo i pojawiają się pierwsze kłótnie, sprzeczki, ale jednak miłość jest silniejsza. Para pobiera się, kupują dom, mają dzieci i są ze soba do końca życia – tak wiem telenowela 🙂 Zadaniem uczniów, jest ułożenie według nich jak potoczyła się historia tych ludzi. Nawet nie wiecie, ile nowych historii powstało 🙂 Alternatywą dla tego zadania jest zrobienie podpisów do zdjęć – wiecie tak jak podpisane zdjęcia w rodzinnym albumie.

Blackjack – oczko – past simple

Gra oczko, wszystkim jest bardzo dobrze znana. Jednak ja wprowadziłam kilka zmian. Każdy uczeń dostaje kartę startową – z 10 punktami. Na środku znajdują się odwrócone karty – 54szt. Każdy uczeń bierze jedną kartę, podaje drugą formę czasownika i dodaje lub odejmuje określoną liczbę, która jest podana w serduszku. W kolejnej rundzie, może dobrać kolejna kartę lub spasować jeśli uważa, że jest najbliżej liczby – 21. Po trzech lub pięciu rundach grupa sprawdza, kto był najbliżej „oczka”. Osoba, która miała więcej niż 21 punktów przegrywa z góry z osobą która miała 19 czy 20 punktów.

Myślę, że „love story” jak i „blackjack” są tak uniwersalnymi grami, że możecie je wykorzystać nie tylko 14-go lutego <3.

Napiszcie jakie Wy macie „walentynkowe must have” na zajęciach 🙂

WALENTYNKI <3

10 myśli na “WALENTYNKI <3

  1. To ja poproszę o taki wpis o kartach, od tego roku uczę dzieci (a wcześniej przez 15 lat dorosłych) i jakoś nie mam pomysłu na wykorzystanie kart 🙂

  2. świetne materiały i pomysły! chętnie przetestuje u siebie na zajęciach. Można pobrać materiały? 🙂 pozdrawiam !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry