Kilka dni temu, przerabiałam ze swoją klasą temat „What time is it” Pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi pomysłami. Sądzę, że każdy z Was wcześniej czy później stanie przed wyzwaniem nauki godzin. Nie jest to prosta sprawa, tym bardziej, że większość dzieci używa zegarów cyfrowych, a analogowe to „czarna magia”. Serio 🙂
Z drugiej strony wcale się nie dziwie… laptopy, telefony, autobusy – wszędzie zegary cyfrowe.
Pierwsze co pomyślałam przygotowując się do lekcji, to … muszę wyciąć zegar z kartonu. Zrobię wskazówki i postaram się wytłumaczyć co i jak. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Radzę Wam wydrukować zegar na bloku technicznym A3 – bardziej czytelny.
Później przeszłam do teorii – past, to, half, pm, am itd.
Jednak stwierdziłam, że trzeba wykorzystać dzisiejsze możliwości technologiczne i proszę bardzo – jest! Aplikacja z ruchomym zegarem.
Super sprawa – zegar można dostosować do siebie – zmieniać kolory, formaty 12H/24H i wygląd wskazówek. Ma też opcję – losowych godzin. Przyda się do ćwiczenia w klasie – tym bardziej jeśli w Waszych salach są projektory. Wskazówki można przesuwać też za pomocą myszki. Szczerze polecam!
Link do aplikacji https://www.visnos.com/demos/clock
Oczywiście teorie, trzeba podeprzeć praktyką. Dlatego dzielę się z Wami moimi pomocami.
Pierwsze zadanie to układanka – dopasowywanie godzin do tekstu. Możecie wydrukować, rozciąć zegary od zdań i rozdać na pare/grupę.
Kolejna rzecz to zabawa „I have, who has?” Rozdajemy karty losowo naszym uczniom, chętna osoba rozpoczyna grę, zadając pytanie I have …. who has …? Osoba z kolejną godziną dokłada swoją kartę i zadaje pytanie – I have …. who has …? Gramy do momentu skończenia się kart.
Nie będę ukrywać, że jestem fanką demotywatorów, stąd też motyw demotów na zajęciach musi być 🙂
Link do aplikacji https://imgflip.com/memegenerator/132322860/What-time-is-it
Fajna strona do tworzenia własnych tekstów. Z resztą sami spróbujcie. Dzieciaki uwielbiają, jak pokazujemy, że my też “ogarniamy” internet.
Na deser gra utrwalająca – kaboom.
Zazwyczaj zapraszam dzieci do koła, wszyscy siedzimy na dywanie. Przygotowałam zalaminowane cukierki z godzinami. Cukierki możemy włożyć do torebki prezentowej. Po kolei każdy wyciąga jeden cukierek nazywając godziny. Jeden cukierek to jeden punku. Jeśli ktoś wyciągnie cukierek z napisem kaboom, oddaje pozostałe cukierki, tym samym tracąc wcześniejsze punkty.
Gdybyście chcieli jeszcze z Waszymi dziećmi poćwiczyć pisanie godzin, proponuję ten generator
https://themathworksheetsite.com/telling_time.html
A jeśli chcecie w szybki sposób stworzyć karty pracy – domino, bingo, memory, matching, dorysowywanie wskazówek. Ten generator Wam to umożliwi. Wszystko jest gotowe do druku w formacie pdf. https://www.senteacher.org/printables/Mathematics/17/DrawClockHandsTimeWorksheet.html
Wiadomo, w naszym zawodzie musimy sobie ułatwiać życie.
Chcesz otrzymać materiały –> zostaw komentarz.
Czas na mnie 🙂
Super sprawa. Akurat to ćwiczę.
Tak, schody zaczynają się gdy zauważamy, że większość dzieci w klasie nie ogarnęła zegara na lekcjach matematyki, a na angielskim mają nazywać godziny, elektroniczny pół biedy, ale wskazówkowy, prawie dramat. Trzeba ćwiczeń, dziękuję za pomysły!
Zgadzam się z Tobą w 100%. Później to my musimy od początku wyjaśnić jak działa zegar 🙂
Co roku w czwartej klasie zaczynam temat godzin od wyjaśnienia jak działa zegar “wskazówkowy”…
Super:)
Rewelacyjne materiały, zwłaszcza aplikacje i generatory, dziękuję 🙂
Ale super pomysły 🙂
Hej, bardzo fajne pomysły na poćwiczenie godzin! 🙂
Bardzo fajnie pomysły 🙂
super fajne pomoce. uwielbiam
Super pomysły dziękuję 🙂
Bardzo ciekawe materiały:) moim uczniom spodobają się na pewno cukierki- uwielbiają grę kaboom, ale w takim wydaniu jeszcze nie grali:)
Rewelacja! 🙂
Rewelacja! SUper materiały! Z góry dziękuję! Czechy pozdrawiają!
Dziękuję i cieszę się, że moje materiały zawędrowały tak daleko 🙂
Bardzo dziękuję za inspirację! 🙂
Świetna baza pomysłów . A generatory boskie – na pewno skorzystam wiele razy. Dziękuję
Poproszę materiały 🙂
Materiały bardzo spodobają się uczniom. I na pewno pomogą w opanowaniu zagadnienia. Świetny pomysł.
Rewelacyjne pomysły ????choć troszkę u mnie na bakier z technologią , te generatory na pewno wykorzystam ????
Super materiały. Ja też zaczynam od wyjaśnienia zegara analogowego i korzystam z tym generatorów. Mam też domino z kodami qr ale nie mogę się podzielić bo to z bloga, który już nie istnieje. Zalaminowane zestawy służą już któryś rok i robią furorę. Polecam też karty pracy z kodami qr. Sczytuja z kodu godzinę słownie i mają zapisać liczbami oraz zaznaczyć na zegarach. Świetna zabawa. Nie korzystałam do tej pory z “who has…” z zegarami, więc chętnie bym przygarnela gotowce 🙂
Aga, ja również korzystam często z kodów qr. Fajna sprawa, tym bardziej, że dzieci uwielbiają używać telefonów – i to jeszcze legalnie na lekcji 🙂
Cudowne materiały, z chęcią przygarnę, akurat zaczynam temat godzin :o)
Hej. Bardzo fajne materiały. Godziny to zawsze problem, zwłaszcza w dziesiejszych czasach.
Super pomoce:)
Świetna robota:-). Super pomysły:-).
Świetnie ???? ???? ???? akurat to mam wprowadzać ????
Pomysły są super???? Chętnie wykorzystam materiały na swoich lekcjach ????
Świetne pomysły. Na pewno skorzystam.
Bardzo fajne pomysły, akurat jestem na tym etapie z moją klasą i z chęcią skorzstam 🙂
Bardzo przydatne materiały. W sam raz na powtorkę????
Brawo! Proste rozwiązania a efekt ‘WoW’. To co lubię- dzieciaki tak dobrze się bawią, że zapominają, że się uczą 🙂
Jak mogę pobrać / zakupić materiały? Są wspaniałe 🙂
Wysłałam Pani materiały mailem 🙂
Super materiały. Podczas zajęć z konwersacji z maluchami będą niezastąpione. I ćwiczenie takich fajnych form “I have… who has?”
świetne materiały:) jak można je zakupić?:)
Super!
BARDZO CIEKAWE MATERIAŁY. WSPANIALE, ŻE MAMY TAKIE POMOCE.
Jestem pod wrażeniem świetnych pomysłów. Cudownie, że są nauczyciele, którym się chce. Brawo.
Bardzo ciekawe materiały 🙂
I to się nazywa kompleksowe podejście do tematu !!!!!
Super pomysły, na pewno się przydadzą na zajęciach!
Rewelacja! Fantastyczne pomysły ????Chętnie wypróbuję je u siebie ????
Dziękuje 🙂 ułatwi mi to życie
Piękne! Poproszę
Świetne materiały ????
Świetne pomysły! Dzięki takim zabawom nauka godzin na pewno nie będzie nudna 🙂
Podziwiam. I na pewno się przydadzą. Moi uczniowie uwielbiają I have who has.
rewelacja, poproszę:)
świetne materiały i mnóstwo pomysłów
super pomysły, chętnie wykorzystam
Super pomysły! Chętnie wykorzystam na swoich lekcjach! Poproszę na maila <3
Hello, just wanted to say, I liked this article.
It was funny. Keep on posting!
Doskonałe i przede wszystkich ciekawe pomysły. Chętnie skorzystam z materiałów. Pozdrawiam.
Witam,
Świetne materiały aby poćwiczyć z dziećmi odczytywanie zegarów
Kolejny super temat. Chętnie otrzymam materiały 🙂
Ja co raz częściej nie męczę analogowym zegarkiem tylko zostawiam cyfrowy, niektórzy dyslektycy tego nie przejdą, ale ogólnie lubię
Karina, zgadzam się z Tobą, że dyslektycy mają z tym problem, ale myślę, że prędzej czy później nauczą się 🙂
Witam,
Świetne materiały. Jestem zachwycona cukierkowym kaboom. Chętnie z niego skorzystam.
Pozdrawiam
Rewelacyjne pomysły. Czy byłaby możliwość skorzystania z materiałów.
Tak, wysłałam Pani link do pobrania na maila 🙂
Bardzo kreatywne pomysły! Uczniowie na pewno będą zachwyceni cukierkowym kaboom:)
Super pomysły???? już nie mogę się doczekać kiedy je wypróbuję na swojej lekcji????
Super sprawa. Chętnie skorzystam z pomysłów 🙂
SUPER!
super, poproszę
Z góry dziękuję za materiały 😉
Świetne materiały!
Super materiały
Świetne, poproszę
Super!
Kolejny raz się wciągnęłam 🙂 dziękuję ????
Rewelacyjne materiały :))
Bardzo różnorodne materiały, na pewno nie wieje nudą na lekcjach:) chciałabym je wypróbować!
Wow!!! 🙂 świetne!
Super materiały. Dziękuję bardzo!
Czy mogę prosić o materiały? Z góry dziękuję, akurat omawiam ten temat w 3 klasie.
Takich materiałów nigdy za wiele. Są wspaniałe. Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania.
Witam serdecznie, pomysły i materiały świetne 😀 Choć jestem germanistką, chciałabym skorzystać z pozostałych Pani pomysłów jak: Kaboom, dopasowywania czy też ja mam – kto ma. Czy mogłabym otrzymać te materiały z możliwością edycji?
Super pomysły, wciąż czekam na Pani materiały 🙂 Pozdrawiam
Twoje prace są bardzo pomocne! Dziękuję 🙂
Bardzo podobają mi się te materiały – akurat dla klasy IV. Z góry dziękuję 🙂
Cudowne materiały. Z góry za nie dziękuję!
Bardzo by się przydało aktualnie ćwiczymy zegary 🙂
Super sprawa chętnie wykorzystam.
Świetne pomysły, dziękuję. Przydadzą się zwłaszcza po powrocie do szkoły, po nauce zdalnej. W sam raz na powtórzenie i utrwalenie zegarów. Pozdrawiam
Nice
Hej. Bardzo poproszę. Świetne materiały
Proszę o materiały <3
Rewelacyjne pomysły! Dziękuję.
Czy można prosić o materiały? Co bardzo interesujące 😉
Poproszę mateirały